Tanečník, pedagog a choreograf s mnohaletou zkušeností po celém světě z Brna. Umělecký šéf a choreograf Tanečního divadla MAXIMVS Brno. Externi choreograf v mnoha divadlech v České republice i v zahraničí. Spolupráce s mnoha divadly od vedení pohybových částí pro činohry, přes choreografie pro muzikál až po choreografické práce pro balet Národniho divadla. Pedagogická činnost hned ojediněle ve třech technikách - technika Lestera Hortona, technika José Limóna a jazzu.
Video
Tanec
Od roku 1993 do roku 2003 jsem působil jako tanečník, pedagog a choreograf v Tanečním divadle Bralen Bratislava Slovensko. S tímto souborem jsem absolvoval představení na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Německu, Řecku, Itálii, USA, atd. Spolupracoval jsem a dosud spolupracuji s řadou významných pedagogů a choreografů, jako např.: Joe Alegado z Texasu působicí v José Limon dance company, Cristina Perera z Brazílie působicí v Alvin Ailey dance company, Ervin Varga z Maďarska, Rastislav Letenaj ze Slovenska, Bebe Ouali z Pobřeží Slonoviny, Bruce Taylor z USA, atd.
Choreografie
Choreografická práce začala ve spojitosti s Tanečním divadlem Bralen Bratislava, pro které jsem vytvořil mnoho choreografii. V současnosti jsem interním choreografem Tanečního divadla MAXIMVS Brno v České republice, jehož jsem uměleckým šéfem - (odkaz zde). Jako interni pedagog Janáčkovy akademie múzickych umění vytvářím choreografie pro některé klauzury i závěrečná představení této školy. Pracuji jako externi choreograf v mnoha divadlech v České republice i v zahraničí:
Ženy a panenky – Městské divadlo Olomouc 2009
Údolí suchých kostí – Oratorium Vladimíra France - Reduta Brno – 2009
Čistírna – Východočeské divadlo Pardubice - 2009
Eva tropí hlouposti – Městské divadlo Zlín – 2009
Carmen – Slovácké divadlo Uherské Hradiště – 2009
Portugálie – divadlo Marta Brno – 2008
Romeo a Julie aneb Město hřícho – divadlo Polárka
Don Giovanni – opera – Znojmo
Nana – Městské divadlo Brno
Sliby chyby – Slezské divadlo Opava
Krajina Harolda Pintera – Klicperovo divadlo Hradec Králové
Princezna T – klauzury JAMU
Západní přístav – Klicperovo divadlo Hradec Králové
Acis a Galatea – opera – Znojmo
Mauglí – divadlo Polárka Brno
Sonety – Shakespeare – klauzury JAMU
Strašidlo Cantervillské – divadlo Marta Brno
Vajíčko - Slezské divadlo Opava
Vše o ženách - Slezské divadlo Opava
Hair – divadlo Marta Brno
Gentlemani – divadlo Marta Brno
Smrt obchodního cestujícího - Městské divadlo Zllín
Romeo a Julie - klauzury JAMU
Zvoník od Matky Boží - klauzury JAMU
Mistar - klauzury JAMU
Oskar a růžová paní - Klicperovo divadlo Hradec Králové
Anděl z půdy – divadlo Marta Brno
Trůn pro královny - Divadlo Marta Brno 2010
Ondina - Městské divadlo Zlín 2010
Netopýr - Městské divadlo Kladno 2010
Tak mi treba - Tanečné divadlo Bralen Bratislava 2010
Ostře sledované vlaky - MD Mladá Boleslav 2011
Něžná - F.M.Dostojenskij - Divadlo U stolu 2011
Snězný drak - choreografie pro pohádku České televize 2011
Mrzák Inishmaanský - Studio Marta Brno 2011
Vernisáž - V. Havel-režie I. Krobot - MD Mladá Boleslav 2012
Škola základ života - režie H. Mikolášková - MD Zlín 2012
Dance Life v Berlíně nebo Danzaria v Itálii a další.
Práce v těchto divadlech má poměrně široký záběr, od pohybových spoluprací pro činohry, přes choreografie pro muzikál až po choreografické práce pro balet Národniho divadla. Jedná se o několik desítek uvedenych celovečerních inscenací. Také jsem autorem choreografií tří oper, Acis a Galatea - G.F Handel, Don Giovanni - W. A. Mozart a Údolí suchých kostí - V. Franz.
Pedagogika
V rámci pedagogické činnosti je mé působení rozděleno na tři části. Jako interní pedagog Janáčkovy akademie múzickych umění v Brně se podílím na vzdělávání budoucích tanečníků a herců na úrovni univerzity. Taneční divadlo MAXIMVS Brno je soubor, zaměřený čistě na moderní a jazzový tanec, ve kterém vychovávám tanečníky pro působení v samotném souboru nebo v jiných amatérských nebo profesionálích souborech a pro který jsem vytvořil choreografie jako Appalačské jaro na hudbu Aarona Colpanda nebo Karneval zviřat na hudbu Camille Saind-Saënse a mnohé jiné, které byly prezentovány na prestižních jevištích doma i v zahraničí. Třetí část mé pedagogické činnosti je zaměřena na vedení množství seminářů v České republice i v zahraničí, například na uměleckých univerzitách v Helsinkách, Amsterodamu, Berlíně, Florencii,Istambulu, atd. Kazdorocně projde mými semináří několik set tanečníků a tanečních pedagogů z amatérské nebo profesionální oblasti, z tanečních souborů, konzervatoří, lidových škol umění, atd.
Ve své pedagogické činnosti se věnuji třem technikám, technice Lestera Hortona, technice José Limóna a jazzu.
Fotogalerie